Uudised
.ee ja domeenindusega seotud uudised
CENTR turunduse töögrupi kohtumine - TikTokist hübriidüritusteni
Kõige aktuaalsemaks teemaks on turundajate jaoks saanud domeenituru kasvu pidurdumine ning sellega toime tulemine. Kui suur osa tippdomeene on nautinud senini enda kasvu vilju ning selle põhjal üles ehitanud ka enda turunduspõhimõtted, siis tulevik on toomas mitmeid muutusi. Varasemad brändile ning sotsiaalsele rollile keskendunud sõnumid asenduvad nüüd müügikampaaniate ja tulemustele orienteeritud lahendustele. Paljudele on kätte jõudnud aeg, mil iga turundusele kulutatud euro kohta analüüsitakse selle tootlikkust ning priiskamiseks enam palju ruumi ei jätku. Ilmselgelt mõjutab muutunud turg ka registripidajaid ning paneb aina suurema fookuse domeenide registreeringute pikendamisele.
Otsitakse aktiivselt ka viise, kuidas paista tihedas konkurentsis silma ning seda muuhulgas noorte seas. Teadupärast on nende hulgas domeenide registreerimise aktiivsus madal ning ei pruugita selgelt näha nende väärtust. Kohtumist võõrustanud Slovakkia register on teinud seetõttu julge sammu noorte maailma ning viinud .sk domeeni TikTokki. Kuigi mõned säravamad hetked ja tähelepanu on selle kaudu saavutatud, vajab kanali maksimaalne rakendamine veel omajagu järjepidevat tööd. Küll aga usutakse, et parem on platvormile siseneda enne konkurente ja kohalike sisuloojate küllastumuse teket. Kui tõhusalt aitab see kaasa domeenide registreerimisele nooremas sihtgrupis ning kas sinna tehtud investeering tasub end ära, saame teada ehk mõnel järgmisel kohtumisel.
Turu muutuste tuules vaadatakse aktiivselt üle ka kaasturunduse projektide ülesehitusi ja tingimusi - eesmärgiks on saanud registri kvaliteedi suurendamine, registripidajate toetamine ning tippdomeenide konkurentsivõime säilitamine. Seega soodustatakse eelkõige domeenide registreeringute pikendamist, DNSSECi kasutamist, kasutajate eIDga tuvastamist ning domeenindusega seotud teenustega liitumist. Viimase puhul on mitmed uuringud näidanud, et domeeni sidumine teiste teenuste, näiteks veebimajutuse, meili- või serveriteenusega, aitab oluliselt suurendada domeeni kasutatavust ning registreeringu pikendamise tõenäosust. Taaskord on registrid töötanud välja erinevaid programme ja skeeme, osad neist lihtsamad, teised keerulisemad.
Enda uuenenud kaasturunduse programmist tegi põhjalikuma ülevaate Austraalia .au register. Nende programmi eesmärgiks on tsooni kvaliteedi kasvatamine ning konkurentsivõime tagamine. Seejuures ollakse aga oma registripidajate valimisel võrdlemisi karmid ning võetakse vastu vaid need, kes vastavad teatud kriteeriumitele. Nende sõnul aitab see tagada teenuse kvaliteeti ning teisalt ka selle, et suudetakse kaasa tulla registri poolt loodud tehnoloogiliste lahendustega. Ehk .au registripidajad suudavad igal juhul heal tasemel ja kiirusel rakendada uudseid lahendusi ning hakkama saada neid puudutavate regulatsioonidega. Kokku on üle nelja miljoni .au domeeni kohta vaid 30 registripidajat. Turunduse toetamise mõttes tähendab see, et iga registripidaja kohta on kasutada rohkem ressursse ning iga-aastased toetused saavad küündida sadadesse tuhandetesse Austraalia dollaritesse. Otseloomulikult on ka nende puhul suur rõhk kampaaniate kvaliteedil ning eesmärkide täitmisel.
Üle ega ümber ei saanud, ega saada tõenäoliselt ka lähiaastatel, NIS2 direktiivist. Seekordsel kohtumisel jagas Austria register enda NIS2ga seotud kommunikatsioonipõhimõtteid ning -tegevusi. Peaasjalikult olid need küll suunatud registripidajatele ning nende toetamisele, lisaks neile on läbi mõeldud ka lõppkasutajale jõudvad sõnumid. Nimelt kasutatakse süsteemi, mille alusel kontrollitakse vaid kahtlasena tunduvate registreerijate andmete valiidsust. Seda tehakse näiteks olukorras, kus postiindeks ei kattu aadressiga, registreerijal on maksmata arvete minevik või isikuga on seotud teatud tüüpi rikkumised. Süsteem ise on kolmetasandiline ning kestab ühtekokku 51 päeva, andmete valideerimise teateid väljastatakse kolm ning kui seda õigeaegselt ei teha, kustutatakse domeeni registreering ning see muutub taaskord vabaks.
Peamine sõnum oli, et kommunikatsiooni ei ole kunagi liiga palju ning parem on enda sidusrühmi teavitada varem ja rohkem, kuna näiteks mitmed registripidajad peavad üle vaatama enda senised toimingud. Samas on endiselt veel kõige suuremaks väljakutseks asjaolu, et paljud riigid ei ole jõudnud kinnitada küberturvalisusele seatavaid konkreetsemaid nõudeid ning reegleid, mille järgi juhinduda. Otseloomulikult on raske kommunikeerida midagi, mille osas ei ole täit selgust, kuid iga uus areng on olulise väärtusega kõikidele osapooltele. Kuna igas riigis on erinevad põhimõtted, saavad NIS2 rakendamisega seotud mured olema riigiti erinevad. Tõenäoliselt ei too see .ee registreerijatele suuri muudatusi, kuna oleme kasutajate tuvastamist praktiseerinud juba aastaid ning viinud asjakohased muudatused meie domeenireeglitesse.
.ee registri poolt andsime kohtumisele panuse suve alguses lõppenud Inglise oksjoni turunduskampaania ülevaatest ja selle tulemustest. Tegemist oli meie jaoks ajaloolise sündmusega, mida valmistasime ette mitmeid kuid ning mille tulemuste osas oli kindlasti ka teatav ootusärevus. Valisime kampaaniaks nutikad lahendused ning julged sõnumid ja seetõttu saime tunda ka edukuse vilju. Ületasime mitmekordselt püstitatud eesmärgid, saime juurde palju uusi oksjonikeskkonna kasutajaid ning tõime turule rekordiliste võidupakkumistega domeenid. Lisaks pakkus kolleegidele huvi meie edasine domeenide järelturu lahendus ning sellega seotud väljakutsed turunduses.
Arutlesime ka ürituste teemal, jagasime praktilisi õppetunde ja näpunäiteid. 89% asutuste jaoks on üritustel kriitiline roll turundustegevusest ning sidusrühmade kaasamisest. Registrite jaoks on see võimalus näidata end valdkonna kompetentsikeskusena, eriti magus võimalus on see neile, kes tegutsevad lähestikku kohaliku CERTiga. Sellest tulenevalt on hea ürituse oluliseks osaks selle programmiline sisu ning teemade laiendamine domeeniregistri igapäevaelust kaugemale, lisaks ka kuulajate kaasamine ning mõtlema panemine. Täistabamuse teevad need, kes suudavad leida innovaatilisi ja uudseid lähenemisi, silma aitab paista ka hea bränding. Lõpuks jõuti aga tõdemuseni, et kõige suurem väärtus peitub ürituste sotsiaalsel poolel ning uute kontaktide loomisel - see on midagi, mille peab olema teadlik ja läbimõeldud osa programmist. Eriti põhjusel, et aina suurema digisuhtlusega maailmas pakuvad kõige suuremat väärtust just inimkontaktid ja omavahelised suhted. Seda illustreerib suurepäraselt kogu kohtumist lõpetama jäänud mõte: “even the smallest connections can have a big value.”
Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi
Uuring: domeeni pikendamise mõjurid
CENTR, Euroopa tippdomeenide katusorganisatsioon, viis hiljuti läbi uuringu, mille fookuses oli domeenide registreeringute pikendamine ning seda mõjutavad asjaolud. Vaatame lähemalt analüüsi tulemusi ning .ee positsioneerumist.
Internetti kasutab üle 92% leibkondadest: kuidas saavad sellest kasu ettevõtjad?
Statistikaamet avaldas hiljuti ülevaate eestlaste interneti kasutamise harjumustest. Selgub, et kõige enam kasutatakse interneti erinevate veebiteenuste jaoks ning kõige suurem kasutajaskond on 16–54-aastaste seas.
"Ehe Eesti" nimekonkurssi rahvahääletus
“Ehe Eesti” on tänavu juba üheksandat korda toimuv nimekonkurss, mille eesmärgiks on väärtustada eestikeelseid äri-, ettevõtte-, rahvusdomeeni nimesid ning kaubamärke. Millised on parimad ning kõige eestimaisemad nimed? Nüüd on sinu kord kaasa rääkida!
Kommentaarid