Uudised
.ee ja domeenindusega seotud uudised
Kuidas suurendavad .ee domeen ja koduleht sinu nähtavust AI jaoks?
Domeen ja AI otsingumootorid
Kujuta ette, et soovid tellida enda lapse kooli lõpetamiseks maitsva tordi. Juhul, kui sinu tuttavate seas ei ole mõnda tõelist küpsetusmeistrit, pöördud tõenäoliselt esmase otsingu tegemiseks ChatGPT poole. Seda tehes pole sa kindlasti mitte ainus, sest Google otsingu vastused on reklaamidest läbi imbunud ning just sinu jaoks õige lahenduse leidmine nõuab rohkem aega kui kunagi varem. Täna saame AI juturoboti abil seda vältida ning vajamineva info lihtsa vaevaga kätte vaid mõne sekundiga.
Ettevõtete jaoks tähendab see vaid üht - koduleht ning sealne informatsioon on olulisem kui kunagi varem. See tagab sinu nähtavuse ka tehisaru jaoks. Eesti tippdomeen .ee annab sellele ka signaali, et tegutsed just Eesti turul. Lisapunkte annavad kodulehel olevad selged ja arusaadavad kirjeldused.
Millistel juhtudel eelistab AI .ee domeeniga lehti?
ChatGPT on treenitud suure hulga andmete peal, mis on kogutud paljudelt kodulehtedelt ja usaldusväärsetest allikatest. Kui sul on koduleht, mille aadress lõpeb .ee-ga, annab see juturobotile olulise vihje: tegemist on Eesti lehega, mis on oluline just Eesti kasutajatele või eesti keeles tehtud otsingutele. Seega eelistab juturobot oma vastuste koostamisel lehti, mille päritolu on talle selgelt mõistetav ning mille sisu paistab kohalik ja usaldusväärne.
Pea meeles, et erinevalt Googlest ei sirvi ChatGPT internetti reaalajas - see õpib varasemalt nähtud info alusel. Seega, kui oled enda kodulehel kasutanud näiteks teksti “Valmistame kõrge kvaliteediga torte,” võib see info jääda juturobotile meelde, kui see on varem tema andmetesse jõudnud.
ChatGPTs aitavad nähtavust suurendada ka leitavus Google otsingus, domeeni reiting ning kasutajate poolt tehtud postitused või kogemuste jagamine. Seega on kodulehel ja sotsiaalmeedia kanalitel üksteist täiendav funktsioon.
Kokkuvõttes on siin sulle kolm head põhjust, miks motiveerib AI registreerima .ee domeeni:
- Oled nähtav - selge, arusaadav ja lihtne domeen ning kodulehe sisu muudavad su nähtavaks nii internetikasutajatele, otsingumootoritele kui ka AI juturobotitele.
- Suurenda enda usaldusväärsust - kliendid usaldavad rohkem neid, kellel on enda tutvustamiseks koduleht. Nii saavad nad kogu olulise info ühest ja professionaalsest kohast. Eesti klientide seas on kõige usaldusväärsem just .ee domeeniga veebilehed.
- Võta kontroll enda brändi üle - koduleht on ainus kanal, mille üle on täielik kontroll just sinul. See tähendab, et sa ei ole mõjutatud sotsiaalmeedia kanalite algoritmide või reeglite muudatustest. Samuti kaitsed domeeniga enda nime internetis. Kui jätad domeeni registreerimata, saavad seda teha kolmandad isikud või konkurendid.
.ee domeeni registreerimine on kiire ja lihtne. Saad seda teha endale meelepärase teenusepakkuja juures alates kolmest kuust kuni kümne aastani. Oma kontroll enda ettevõtte kuvandi üle ning ole klientide jaoks nähtav kõikides kanalites!
Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi
Uudised
Balti Domeenipäevad
Kui turvaline on meie internet? Ülevaade Baltikumi andmetest
Balti Domeenipäevade konverentsi üks kõige sisukam ja silmiavav ettekanne käsitles DNSi kuritarvitarvitamist. NeatBeacon Instituudi programmide ja poliitika direktor Rowena Schoo poolt tehtud presentatsioonis saime ülevaade DNS kuritarvitamisest Balti riikides ning sellega seotud õppetundidest.
Uudised
Projektikonkurss
Arendame küberturbe ja internetivabaduse alaseid teadmisi - esita projekt 2. veebruariks!
Eesti Interneti SA toetab igal aastal projekte ja tegevusi, mis panustavad Eesti interneti ja selle kogukonna arengusse. Toetuste kaudu annab EIS panuse erinevate sihtrühmade teadlikumaks tegutsemiseks ning toetab internetivabadusega seotud arutelusid Eestis. Projektitoetuste kogueelarve on 50 000 eurot ning projektide esitamise tähtaeg on 2. veebruar 2026.
Uudised
Balti Domeenipäevad
Kas internetis on domeenidel veel kohta?
Tänavuse Balti Domeenipäevade üks oodatumaid paneeldiskussioone käsitles valdkonnas väga aktuaalset küsimust, mis pani kogu saali kihama: „Kas ja kuidas peame domeenindust innoveerima või sureme ühel hetkel lihtsalt välja?”
Kommentaarid