Uudised
.ee ja domeenindusega seotud uudised
Esimese kahe päeva jooksul registreeriti 1329 uut domeeni
„Uue domeenikorra eesmärk on muuta Eesti maatunnusega domeen senisest kättesaadamaks. Vaadates registreeringute suurt hulka võib öelda, et soovitud tulemus on saavutatud“ ütles Eesti Interneti SA juhatuse esimees Marek-Andres Kauts. „Eriti head meelt tunnen eraisikutest registreerijate suure huvi üle Eesti tunnusega domeeni registreerimise vastu. .ee domeen on riigi sümbol Internetis, peame selle kasutamise eest hoolt kandma nagu teistegi riigi sümbolite, riigi lipu ja vapi eest“.
Üleminek muutis ka registreerimise korraldust, domeeninime registreerijate teenindamine on Eesti Interneti SA-lt delegeeritud akrediteeritud ja vastavat lepingut omavatele registripidajatele. „Tagasiside põhjal registreerijatelt saan kinnitada, et uus mudel võeti hästi vastu ja registripidajate kaudu domeeni registreerida on mugav“ kommenteeris Kauts. Suurim arv domeene registreeriti Zone, Linxtelecomi ja Elioni kaudu.
Eesti Interneti SA ja registripidajate vahelistes sidekanalites esines ka esimene aps. Kahetasemelise domeenikorra iseärasuse tõttu tuli registreerijate võrdse kohtlemise tagamiseks ajutiselt peatada taotluste edastamine keskregistrisse kõigilt registripidajatelt. Lõppkasutajatelt ehk registreerijatelt domeenitaotluste vastuvõtmist registripidajate ja keskregistri vaheline ühenduse peatamine ei mõjutanud, praeguseks on ühendused taastatud ja kõik taotlused registripidajate juurest keskregistrisse edastatud.
Eile kehtima hakanud uus domeenikord tõi kaasa uued võimalused:
- eraisikud saavad võimaluse registreerida .ee domeeninimesid. Näiteks kasutamaks e-postiaadressi kujul eesnimi@perenimi.ee;
- välismaa isikud saavad võimaluse registreerida .ee domeeninimesid. Näiteks loomaks eestikeelset e-teenuste keskkonda;
- ühel isikul on võimalik registreerida mitu .ee domeeninime. Näiteks, kui ettevõttel on mitu kaubamärki ja ta soovib neid kõiki Internetis .ee domeeni all esindada;
- domeeninimede registreerimine hakkab toimuma kahetasemeliselt, see tähendab, et registreerijate teenindamine on Eesti Interneti SA poolt delegeeritud registripidajatele. Registripidajate nimekiri on avaldatud Eesti Interneti SA veebis;
- domeeninimedele kehtestatakse regulatiivne tasu. Tasu suurus registreerijale määratakse registripidajate poolt vabaturul arvestades konkurentsi.
Uutele domeenireeglitele üleminek hõlmab ka kõiki vanade reeglite järgi registreeritud .ee domeene. Nendele hakkas eile kehtima kuuekuuline üleminekuperiood, mille jooksul domeenide registreerijad peavad endale registripidaja valima ja registripidaja juures domeeni registreeringut uuendama.
Liberaalsele domeenikorrale üleminekuga paralleelselt alustab Eesti Interneti SA juures tööd domeeninimedega soetud vaidlusi lahendav sõltumatu organ – Domeenivaidluste komisjon. Komisjoni eesmärgiks on kohtule alternatiivse kiirmenetlusena lahendada domeenide võimalikke väärkasutusjuhte, kus registreerimisega rikutakse kolmandate isikute, näiteks kaubamärgiomanike õigusi.
Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi
_large.webp)
Uudised
Statistika
Globaalse domeenituru ülevaade
Globaalne domeeniturg on viimase aasta jooksul pöördunud taaskord kasvu suunale. Käesoleva aasta aprilliks oli maailmas kokku hinnanguliselt 380 miljonit registreeritud domeeninime. See näitab, kui oluline on domeeninimi iga ettevõtte, organisatsiooni või inimese jaoks, kes tahab olla internetis nähtav.

Uudised
Domeenivailduste Komisjon
Kui domeen muutub relvaks: miks peame oma digitaalse identiteedi eest seisma
Me kõik oleme kuulnud juhtumitest, kus petturitel on ettevõtte töötaja kaudu õnnestunud välja petta sadu tuhandeid eurosid – ja seda siinsamas Eestis, haritud inimeste arvelt.

Uudised
turvalisus
Kadunud kontod, kadunud kliendid: mida teada sotsiaalmeedia kontodega kaasnevatest riskidest?
Tänapäeva digimaailmas on sotsiaalmeedia ettevõtete turunduse ja visuaalse identiteedi lahutamatu osa. Sotsiaalmeedia ei ole enam pelgalt lõbusate piltide postitamise koht - sellest on saanud strateegiline turunduskanal. Siiski võivad kaasneda ainult sotsiaalmeedia kanalitele üles ehitatud turundusega erinevad ohud. Kuidas täpsemalt? Selgitame lähemalt.
Kommentaarid