Uudised
.ee ja domeenindusega seotud uudised
Miks ei saa domeeninimedes kasutada emotikone ehk meeleolu väljendavaid kujundeid?
Sel nädalal toimus taas rahvusvaheliselt domeenindust haldava ICANNi ülemaailmne konverents. Rahvusdomeenide seas arutati enim kahe- ja kolmetäheliste riigikoodide tulevikku ning tähelepanu sai Multistakeholder Ethos Awardi välja andmine.
ICANN59 oli nn policy forum ehk konverentsi tüüp, kus keskenduti rohkem mittetehniliste teemade arutamisele. Rahvusdomeenide aruteludes on meile ehk kõige olulisem kahe- ja kolmetäheliste riigi tunnusdomeenide tulevik ehk mis võib saada .est-st. Hetkel on kolmetähelised ISO nimekirjas olevad riigikoodide kujud reserveeritud, kuid käivad arutelud kas need järgmises uute rahvusvaheliste ülddomeenide (gTLD - .camera jms) taotlusringis lasta vabaks. Alates 2014. aastast annab ICANN välja Multistakeholder Ethos Award-i ehk sellega avaldatakse austust inimesele või inimestele, kes on ICANNi kogukonnas silmapaistvalt panustanud sidusrühmade kaasamisse Internetiga seotud küsimustes. Auhinna saajad panustasid täpitähtede (IDN-s) juurutamisse rahvusdomeenide seas Aasia ja Vaikse ookeani regioonis, aidates nii muuta Interneti mitmekeelsemaks ja kättesaadavamaks; ning rahvusdomeenide (ccNSO) ja rahvusvaheliste ülddomeenide kogu (GNSO) loomisele ICANNi juures. ccNSO töös osalevad pea kõik tema 161-st liikmest, kaasa arvatud .ee.
Põnev meenutus konverentsis on videolugu sellest, miks ei saa domeeninimedes kasutada emotikone ehk naerusuid, mida sotsiaalmeedias ja erinevatel platvormidel ohtralt kasutatakse.
ICANN59-t peegeldab arvudes 169 avalikku arutelu, 1336 osalejat, kelle seas 410 esmaosalejat. Tegemist oli 11nda konverentsiga Aafrikas, kust säutsuti 386 korral, tehti 303 fotot, mida vaatas 39 000 inimest.
Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi
Uuring: domeeni pikendamise mõjurid
CENTR, Euroopa tippdomeenide katusorganisatsioon, viis hiljuti läbi uuringu, mille fookuses oli domeenide registreeringute pikendamine ning seda mõjutavad asjaolud. Vaatame lähemalt analüüsi tulemusi ning .ee positsioneerumist.
Internetti kasutab üle 92% leibkondadest: kuidas saavad sellest kasu ettevõtjad?
Statistikaamet avaldas hiljuti ülevaate eestlaste interneti kasutamise harjumustest. Selgub, et kõige enam kasutatakse interneti erinevate veebiteenuste jaoks ning kõige suurem kasutajaskond on 16–54-aastaste seas.
"Ehe Eesti" nimekonkurssi rahvahääletus
“Ehe Eesti” on tänavu juba üheksandat korda toimuv nimekonkurss, mille eesmärgiks on väärtustada eestikeelseid äri-, ettevõtte-, rahvusdomeeni nimesid ning kaubamärke. Millised on parimad ning kõige eestimaisemad nimed? Nüüd on sinu kord kaasa rääkida!
Kommentaarid