Uudised, sündmused ja blogi
Siit leiad kõik meie uudised, blogipostitused ja ürituste, hoolduste ja katkestuste informatsiooni.
Domeenid kui turundussõnumite kandjad? Aga miks mitte!
Alustuseks aabitsatõde – üks komponent turundussõnumite edukuses on see, kui palju suudavad need vormilt või sisult konkureerivatest sõnumitest eristuda. Eristuvusest
tekkiv suurem tähelepanu konverteerub kas paremaks
bränditeadlikkuseks, enamateks ostudeks või mistahes turundaja
poolt eesmärgistatud väärtusteks.
Loomulikult peab kaaluma, milline on selle nn eristumispüüde rahaline
mõttekus - ideaalis võiks kulu olla võimalikult madal ning saadav tähelepanu võimalikult suur. Ent mõnikord saab väga hea hinna ja tähelepanu suhte kätte juhul, kui sõnumeid edastakse uudsel moel ning
jackpoti võib võita see, kes tuleb sellise lahendusega välja esimesena.
Siin üks mõte selleks.
Aja jooksul on olnud mitmesuguseid
lühisõnumite lühivorme – telegramm, peiler, SMS, siis aga juba
Twitter ja riburadapidi veel paljud. Kuid üks ilmne asi on aga
jäänud sellel järjest digitaliseeruvas maailmas tähelepanuta – ka domeenid saavad olla sõnumite kandjad.
Neidki saab pidada lühivormiks sõnumite edastamisel ning teadmiseks, et ühe domeenisõnumi maksimaalne pikkus
on kuni 63 tähemärki, lisaks punkt ja EE.
Kuidas edastada sõnumit domeeniga? Näiteks võib
teha mitmeid pikki domeene ja suunata neid ühelt teisele nii, et
domeenidest moodustub mingi nn suurem tähendus. Või siis teha
üks hiigelpikk URL ning paluda klientidel see brauserisse sisse
tippida.
Täpselt nõnda tegi USA õlletootja Miller, kes
lõi 62 tähemärgi pikkuse domeeni ning selle otsa veel unikaalse
uudisele viitava 836 tähemärgiga URLi. Ning defitsiidi-tunde
loomiseks said 5000 esimest, kes domeeni brauserisse tippisid (loe:
või kopeerisid?), Millerilt 8-dollarilise vautšeri.
Ja mis on sellise domeen-kui-sõnum kampaania tugevuseks? Esiteks see, et see on uudne, mistõttu on potentsiaal eristumiseks. Teiseks, domeenid on
turunduskulu mõttes väga soodsad ning kolmandaks, domeenile jõudev liiklus on ka hästi mõõdetav.
Seega
– kui Sul on plaanis oma turundussõnumite „kehaks” valida
rahvusdomeen ehk .ee lõpuga aadressid, telli need meie
akrediteeritud registripidajatega ning mis muud kui edu!
PS. kes tahab vaadata, kui pikk on see 836 tähemärgiga domeen, saab seda
näha videost:
Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi
ICANN81: oksjon siin, oksjon seal
Seekordse ICANNi üldkohtumise saan ootamatult kokku võtta sõnaga "domeenioksjon". See oli kõike muud, kui ootuspärane.
Valminud on EISi uue perioodi strateegia
Eesti Interneti Sihtasutusel (EIS) on valminud 2025 – 2027 strateegia, mis seab sihid ja eesmärgid eesootavateks aastateks. Strateegia valmimisse on andnud olulise panuse erinevad sidusrühmad, selle koostamisel on arvestatud riiklike ning valdkondlikke strateegiaid ja arenguid.
Restful alternatiiv registri liidesele
Alustasime EISis 2014. aastal uue registrisüsteemi arendust, kus üheks võtmeelemendiks oli kaasaegne lähenemine registri ja registripidaja vahelisele suhtlusprotokollile EPP (Extensible Provisioning Protocol).
Kommentaarid