Uudised, sündmused ja blogi
Siit leiad kõik meie uudised, blogipostitused ja ürituste, hoolduste ja katkestuste informatsiooni.
Domeenid kui turundussõnumite kandjad? Aga miks mitte!
Alustuseks aabitsatõde – üks komponent turundussõnumite edukuses on see, kui palju suudavad need vormilt või sisult konkureerivatest sõnumitest eristuda. Eristuvusest
tekkiv suurem tähelepanu konverteerub kas paremaks
bränditeadlikkuseks, enamateks ostudeks või mistahes turundaja
poolt eesmärgistatud väärtusteks.
Loomulikult peab kaaluma, milline on selle nn eristumispüüde rahaline
mõttekus - ideaalis võiks kulu olla võimalikult madal ning saadav tähelepanu võimalikult suur. Ent mõnikord saab väga hea hinna ja tähelepanu suhte kätte juhul, kui sõnumeid edastakse uudsel moel ning
jackpoti võib võita see, kes tuleb sellise lahendusega välja esimesena.
Siin üks mõte selleks.
Aja jooksul on olnud mitmesuguseid
lühisõnumite lühivorme – telegramm, peiler, SMS, siis aga juba
Twitter ja riburadapidi veel paljud. Kuid üks ilmne asi on aga
jäänud sellel järjest digitaliseeruvas maailmas tähelepanuta – ka domeenid saavad olla sõnumite kandjad.
Neidki saab pidada lühivormiks sõnumite edastamisel ning teadmiseks, et ühe domeenisõnumi maksimaalne pikkus
on kuni 63 tähemärki, lisaks punkt ja EE.
Kuidas edastada sõnumit domeeniga? Näiteks võib
teha mitmeid pikki domeene ja suunata neid ühelt teisele nii, et
domeenidest moodustub mingi nn suurem tähendus. Või siis teha
üks hiigelpikk URL ning paluda klientidel see brauserisse sisse
tippida.
Täpselt nõnda tegi USA õlletootja Miller, kes
lõi 62 tähemärgi pikkuse domeeni ning selle otsa veel unikaalse
uudisele viitava 836 tähemärgiga URLi. Ning defitsiidi-tunde
loomiseks said 5000 esimest, kes domeeni brauserisse tippisid (loe:
või kopeerisid?), Millerilt 8-dollarilise vautšeri.
Ja mis on sellise domeen-kui-sõnum kampaania tugevuseks? Esiteks see, et see on uudne, mistõttu on potentsiaal eristumiseks. Teiseks, domeenid on
turunduskulu mõttes väga soodsad ning kolmandaks, domeenile jõudev liiklus on ka hästi mõõdetav.
Seega
– kui Sul on plaanis oma turundussõnumite „kehaks” valida
rahvusdomeen ehk .ee lõpuga aadressid, telli need meie
akrediteeritud registripidajatega ning mis muud kui edu!
PS. kes tahab vaadata, kui pikk on see 836 tähemärgiga domeen, saab seda
näha videost:
Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi
EL digikukur viib e-identiteedi massidesse?
Augusti keskpaik toob traditsioonilise Arvamusfestivali, kus seekord arutati mulle, kui e-identiteedi entusiastile, eriti südamelähedast teemat: EL-i digikukur. Kuigi Mare oli juba kiirelt oma postituses arutatu kokku võtnud, soovin ka enda vaatenurka jagada, keskendudes just isikutuvastusele.
CENTR Jamboree: NIS2, RestEPP ja pilv
Kustutan oma viimase võla esimese poolaasta valdkonna kohtumistest. Sedapuhku Euroopa registrite lemmikürituselt Jamboreelt Kopenhaagenis. Mare andis juba omapoolse ülevaate, täiendan seda enda tähelepannekute ja mõtetega.
Nordic Domain Days 2024: .se on ka päris hea
Lugupeetud interneti kogukond, Olen teile võlgu kokkuvõtte mais Stockholmis toimunud Nordic Domain Daysil kuuldust. Mare õnneks oli palju tublim ja oma pildi üritusest juba andis. Vabandan ja lisan nüüd ka omapoolsed mõtted!
Kommentaarid