Uudised, sündmused ja blogi

Siit leiad kõik meie uudised, blogipostitused ja ürituste, hoolduste ja katkestuste informatsiooni.

Tagasi

Neli head põhjust eelistada enda veebilehte ning mitte piirata e-nähtavust ainult sotsiaalmeediaplatvormidega

See jutt on nendele, kes oma ettevõtmise digitaalse väljundi on kogu ulatuses rajanud välismaiste sotsiaalmeediaplatvormide pealtnäha turvalise hõlma alla. Millised ohud siin peituvad ja miks on igal juhul mõistlik omada enda internetiaadressi ning -lehte?
Neli head põhjust eelistada enda veebilehte ning mitte piirata e-nähtavust ainult sotsiaalmeediaplatvormidega
Küllap nõustud, et eraisikuna sa sotsiaalmeediat enda jaoks majanduslikult ei mõtesta ning enamasti toimuvad sealsed rännakud pigem positiivsel ja meelelahutuslikul eesmärgil. Aga näiteks kui sinu äri vms ettevõtmise e-väljund piirneb nähtavusega pelgalt sellistes keskkondades, on lugu teine ning sel juhul tulevad ilmsiks nii head kui vead.


Hea on see, et platvormide mõju aina kasvab, neid eelistavad noored, need on suunatud aktiivsele suhtlemisele ning lõppkokkuvõttes tuleb olla seal, kus on rahvast ja liiklust. Halb on see, et oma ettevõtmist seal üles ehitades peame end 100-protsendiliselt kellegi kolmanda ärihuvide kätesse usaldama. Mõistagi ei pretendeeri see väide absoluutsusele, kuid kui sul puudub veebileht ehk et kõik su "digitaalsed munad" on ühes korvis välismaiste keskkondade kontodel, siis tea järgmist:

kontroll keskkonna üle on näiline - toimetad kellegi teise maal ja tema poolt etteantud piirides. Kuid mis saab siis, kui neid piire otsustatakse sinu kahjuks muuta? Näidetakse muudetakse mingit algoritmi selliselt, et Sinult veel rohkem raha kätte saada? Küllap mäletate paari aasta tagust muudatust Facebookis, mis oluliselt vähendas nn buustimata postituste nähtavust. Seega – oluliselt kindlam on hankida endale .ee internetiaadress, luua veeb, toimetada seal enda seatud reeglite järgi ning peegeldada selle sisu sotsiaalmeediasse;

sind on internetist keeruline leida - tänaseks kasutab sotsiaalmeediat igapäevaselt umbes 750 000 Eestis elavat inimest. Kuid kui soovid nähtaval olla ka ülejäänud 43% jaoks? Jällegi – mõistlik on endale oma aadress võtta. Nii oled Google’i jaoks oluliselt paremini pildil. Jah, loomulikult kuulub siia hulka ka veebilehe optimeerimine otsimootoritele ja palju muud, ilma milleta ei saa, kuid igal juhul tagab see pikas plaanis oluliselt parema nähtavuse;

nn ühe keskkonna risk - kui sinu sotsiaalmeediakonto deaktiveerub, konto üle võetakse; sinu lehe vastu esitatakse kaebus või on tehnilistel põhjustel maas kogu keskkond, oled äkitselt mängust väljas. Ka selle riski vastu aitab "munad mitmes korvis" loogika ehk omaenda veebileht;

piiratud võimalused - platvormid seavad sisule ja formaadile mitmesuguseid sisulisi ja tehnilisi piiranguid. Ainult enda kontrolli all olev veebileht võimaldab sul oma sõnum üles seada täpselt nii nagu  seda soovid.

Lõpetuseks - kuigi sotsiaalmeedia peab iga ettevõtmise digitaalse strateegia hulka kuuluma, on liiga piirav enda äri ainult sellistele platvormidele üles ehitada. Kõige aluseks on ikka ja alati veebileht, mis tagab väärtuspakkumise esitamisel täieliku vabaduse, parema leitavuse ning sõltumatuse. Ning alles seejärel tuleb sotsiaalmeedia kui üks väga tänulik keskkond koos kõikide võimaluste ja peensustega.

Kui Sul soov *.ee internetiaadress hankida, siis kõik meie akrediteeritud registripidajad leiad siit. Tea, et paljud neist on veebilehe loomise väga lihtsaks teinud ning alati saab just neilt ka sellekohast nõu juurde küsida. Palju edu!

Kommentaarid

Email again:

Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi