Uudised, sündmused ja blogi
Siit leiad kõik meie uudised, blogipostitused ja ürituste, hoolduste ja katkestuste informatsiooni.
Neli head põhjust eelistada enda veebilehte ning mitte piirata e-nähtavust ainult sotsiaalmeediaplatvormidega
Hea on see, et platvormide mõju aina kasvab, neid eelistavad noored, need on suunatud aktiivsele suhtlemisele ning lõppkokkuvõttes tuleb olla seal, kus
on rahvast ja liiklust. Halb on see, et oma ettevõtmist seal üles ehitades peame end 100-protsendiliselt kellegi kolmanda ärihuvide kätesse usaldama. Mõistagi ei pretendeeri see väide absoluutsusele, kuid kui sul puudub veebileht ehk et kõik su "digitaalsed munad" on ühes korvis välismaiste keskkondade kontodel, siis tea järgmist:
kontroll keskkonna üle on näiline - toimetad kellegi teise maal ja tema poolt etteantud piirides. Kuid
mis saab siis, kui neid piire otsustatakse sinu kahjuks muuta? Näidetakse muudetakse mingit algoritmi selliselt, et Sinult veel rohkem raha kätte saada? Küllap mäletate paari
aasta tagust muudatust Facebookis, mis oluliselt vähendas nn
buustimata postituste nähtavust. Seega –
oluliselt kindlam on hankida endale
.ee internetiaadress, luua veeb, toimetada
seal enda seatud reeglite järgi ning peegeldada selle sisu
sotsiaalmeediasse;
sind
on internetist keeruline leida -
tänaseks kasutab sotsiaalmeediat igapäevaselt umbes
750 000 Eestis elavat inimest.
Kuid kui soovid nähtaval olla ka ülejäänud 43% jaoks? Jällegi – mõistlik on endale oma aadress
võtta. Nii oled Google’i jaoks oluliselt paremini pildil. Jah,
loomulikult kuulub siia hulka ka veebilehe optimeerimine
otsimootoritele ja palju muud, ilma milleta ei saa, kuid igal juhul tagab see pikas plaanis oluliselt parema nähtavuse;
nn ühe keskkonna risk - kui sinu
sotsiaalmeediakonto deaktiveerub, konto üle
võetakse; sinu lehe vastu esitatakse kaebus
või
on tehnilistel põhjustel maas kogu keskkond, oled äkitselt mängust väljas. Ka selle riski vastu aitab "munad mitmes korvis" loogika ehk omaenda
veebileht;
piiratud
võimalused - platvormid
seavad
sisule ja formaadile mitmesuguseid
sisulisi
ja tehnilisi piiranguid.
Ainult enda kontrolli all olev veebileht
võimaldab sul oma sõnum üles seada täpselt nii nagu seda soovid.
Lõpetuseks - kuigi sotsiaalmeedia peab iga ettevõtmise digitaalse strateegia hulka kuuluma, on liiga piirav enda äri ainult sellistele platvormidele üles
ehitada. Kõige aluseks on ikka ja alati veebileht, mis tagab
väärtuspakkumise esitamisel täieliku vabaduse, parema leitavuse ning sõltumatuse. Ning alles seejärel tuleb sotsiaalmeedia kui üks väga tänulik keskkond koos kõikide võimaluste ja peensustega.
Kui Sul soov *.ee internetiaadress hankida, siis kõik meie akrediteeritud registripidajad leiad siit. Tea, et paljud neist on veebilehe loomise väga lihtsaks teinud ning alati saab just neilt ka sellekohast nõu juurde küsida. Palju edu!
Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi
ICANN81: oksjon siin, oksjon seal
Seekordse ICANNi üldkohtumise saan ootamatult kokku võtta sõnaga "domeenioksjon". See oli kõike muud, kui ootuspärane.
Valminud on EISi uue perioodi strateegia
Eesti Interneti Sihtasutusel (EIS) on valminud 2025 – 2027 strateegia, mis seab sihid ja eesmärgid eesootavateks aastateks. Strateegia valmimisse on andnud olulise panuse erinevad sidusrühmad, selle koostamisel on arvestatud riiklike ning valdkondlikke strateegiaid ja arenguid.
Restful alternatiiv registri liidesele
Alustasime EISis 2014. aastal uue registrisüsteemi arendust, kus üheks võtmeelemendiks oli kaasaegne lähenemine registri ja registripidaja vahelisele suhtlusprotokollile EPP (Extensible Provisioning Protocol).
Kommentaarid