Uudised
.ee ja domeenindusega seotud uudised
Kuidas valida endale hea domeeninimi?
Domeeninime valimine on oluline samm ettevõtte kuvandi loomisel internetis. Kodulehe näol on tegemist justkui digitaalse visiitkaardiga, mis aitab klientidele silma paista ning tuntust suurendada. Hea domeeninime valimisel saad lähtuda järgmistest nippidest:
1. Hoia nimi võimalikult lühike ja lihtne, kuid samas meeldejääv. Nii püsib see hästi meeles ja on mugav kasutada erinevates turundusmaterjalides, sh trükistel. Vältida tasub keerulisi sõnu, mis võivad inimestes segadust tekitada. Näiteks valides nime, mis sisaldab täpitähti, tasub registreerimisel neid ka kasutada, et domeeninimi ei tooks kaasa selle tähenduse muutumist.
2. Kasuta võimalusel märksõna, mis seostub sinu toote või tegevusega. See tugevdab kliendi seoseid nime, ettevõtte ja teenuse vahel. Lisaks aitab see paremini välja tulla otsingutes ning suurendab lehe nähtavust. Samas peaks märksõna olema selline, mis sobib ka juhul, kui ettevõte soovib tulevikus enda tegevusi laiendada.
3. Väldi probleeme kaubamärkidega. Paratamatult on mitmed head nimed juba kasutuses ja seotud kaubamärkidega. Kui domeeninime registreerib isik, kellel ei ole kaubamärgiga seost või puudub selle vastu õigustatud huvi, on kaubamärgi omanikul õigus pöörduda Domeenivaidluste Komisjoni poole.
4. Vali sobiv domeenilaiend. Eesti turule suunatud tegevuste või teenuste puhul on vaieldamatult parim valik .ee laiend. See on värav eestimaalasteni ning aitab paremini esile tulla ka otsingumootorites. Isegi juhul, kui soovid tegutseda rahvusvahelisel turul, on mõistlik täiendavalt registreerida ka .ee domeen. Nii väldid olukorda, kus samanimelise .ee domeeni registreerib sinu teadmata keegi teine. Lisaks saad muuta enda veebilehe turvalisemaks domeeninimede süsteemi turvalaienduste ehk DNSSEC abil.
5. Küsi domeeninimele tagasisidet enne lõpliku otsuse tegemist. See aitab mõista, kuidas näevad nime ja selle võimalikke puudujääke potentsiaalsed kliendid. Kui oled nime valimisega näinud palju vaeva, tekib selle osas paratamatult teatav “pimedus”. Kas valitud nimi on selge ja üheselt mõistetav? Kas see tähendab mõnes teises keeles midagi muud? Kindluse saamiseks küsi tagasisidet sõpradelt või tuttavatelt.
6. Domeeninimi peab olema vaba. See on tõenäoliselt domeeninime valiku pudelikael. Sobiva nime leidmisel kontrolli kindlasti, et see ei oleks kaitstud kaubamärgiga, juba kasutusel sotsiaalmeedias ja teistes digikanalites või kellegi poolt registreeritud. Kõige suuremaks abimeheks on Google ja internet.ee pealehel olev domeeninimede otsingumootor.
On selge, et domeeninime valimine võib olla keeruline ja aeganõudev protsess. Kuna tegemist on olulise osaga digitaalsest kuvandist ning aitab jõuda uute klientideni, tuleb võtta selleks piisavalt aega. Õige nime leidmisel tasub see esimesel võimaluse registreerida, sest vaid nii saad kindel olla, et keegi teine ei jõua sinust ette. Kuidas seda teha? Vaata lähemalt domeeninime registreerimise juhendist!
Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi
Uudised
registripidaja
.ee on saanud uue registripidaja: Realtime Register
Eesti Interneti Sihtasutusel on hea meel teatada, et meie akrediteeritud registripidajate nimekiri on täienenud uue teenusepakkuja võrra. .ee registripidajana on meiega koostööd alustanud Hollandis tegutsev Realtime Register.
Uudised
Balti Domeenipäevad
AI ja GDPR: kuidas reguleerida kiiresti arenevat tehnoloogiat?
Balti Domeenipäevade üks mõtlemapanevamaid ettekandeid tegi amitsioonika sammu ning pani tehisintellekti ja GDPRi ühte ruumi, et näha, mis sealt välja tuleb. Teemat avast Telia Eesti andmeanalüütika juht Erki Pogoretski, kes alustas ettekannet ausa tõdemusega – lõplikke vastuseid täna ei ole. On küsimused, ajaline surve ja kiiresti muutuv reaalsus, mis ei jää ootama ühtegi regulatsiooni.
Uudised
Domeenioksjonid
Domeenide järelturu selle nädala hitid: silmapaistev nimi kümnete tuhandete eurode eest
Miks on ettevõtted valmis domeeninime eest maksma kümneid tuhandeid eurosid? Ikka selleks, et saada endale meeldejääv nimi, mis esindab internetis edukalt brändi või kaubamärki. Kui domeeni esialgne registreering jääb kümne euro juurde, siis domeenide järelturul selgub nende tõeline turuväärtus.
Kommentaarid