Uudised

.ee ja domeenindusega seotud uudised

Tagasi

CENTRi töögruppide ühiskohtumine

Märtsi alguses leidis aset järjekordne CENTRi töökohtumine. Kevadises Leuvenis said sel korral kokku turunduse ja administratsiooni töögrupid. Sisukaid arutelusid jagus kaheks päevaks ning luubi all olid nii kommunikatsioonikanalid kui väärtuslike suhete hoidmine. Oma tegevustest tegid ülevaate ka kõik kohtumisest osa võtnud registrid.
CENTRi töögruppide ühiskohtumine

Domeeniregistrite uutest arengutest tooksime välja Tšehhi registri oksjonisüsteemi loomise kustuvate domeenide müümiseks. Lahendus on saanud EISi oksjonist küll inspiratsiooni, kuid erinevalt meist viiakse kustuvad domeenid turule tagasi Inglise oksjoni vahendusel. Uue arenguna on Belgia register alustanud enda tegevustes ja kommunikatsioonis jätkusuutlikkusega seotud teemade aktiivse kajastastamisega ning kaasanud sellesse ka enda registrid. Näiteks on nad ära kaardistatud tarneahela süsinikujälje ning leiavad viise, kuidas seda vähendada. Seeläbi loodetakse motiveerida ka teisi ettevõtteid, et anda üheskoos panus rohelise tuleviku loomisesse. Aina enam registreid on hakanud rõhku pöörama enda brändimisele ning suunanud domeeni reklaamimisega seotud tegevused pigem registripidajate juurde. Otseloomulikult töötavad paljud ka selle nimel, et enda protsesse võimalikult palju automatiseerida.

Kohtumise ettekannete sektsiooni juhatas sisse intrigeeriv küsimus .com registri poolt sellest, kas registrid oskavad piisavalt hästi domeene turundada. Ajendatud on see mõneti asjaolust, et Euroopa tippdomeenide aastane kasv on aeglustunud. See aga tähendab, et võtted, mida on aastaid kasutatud, et ole enam tõhusad ning vaja on leida uusi lähenemisviise. Üheks võtmekohaks on seejuures domeeni registreerimise võimalikult lihtsaks muutmine ja seda näiteks teiste teenuste juures. Olgu selleks kas ettevõtte või kaubamärgi registreerimine. Iisraeli näitel on edukas olnud ka tippdomeeni registreerimine veebilehtede loomise platvormide, nagu Wix ja Tucis, juures.

Juttu oli ka domeenide nimesoovitajatest, mis aitavad kliendil teha lähtuvalt tema vajadusest paremat otsust nii nime kui registripidaja osas. See on ka heaks turunduse tööriistaks, mida on mitmed registrid kasutanud enda kampaaniate jaoks. Nende juures on jäänud tihti küsimuseks aga registripidajate võrdne kohtlemine (nt olukorras, kus luuakse registripidajate soovitustest nimekiri) ning nende reaalne kasu - on selge, et kasutajad on pikemalt maandumislehel, mis on nende jaoks konkreetsem ja selgem. Seega ei pruugi liigne personaliseerimine ja optimeerimine investeeringut tagasi tuua.

Huvitava ettekande enda domeeni parendamisest tegi Austria register, kes võttis käsile tippdomeeni “parendamise”. Selle raames töötati samuti välja domeeninime soovitaja, kuid eesmärgiga pakkuda esialgsele otsingule paremaid alternatiive. Seeläbi suurendatakse tõenäosust, et domeeni nimi kannab paremini edasi ettevõtte tegevust, on optimeeritud ning selle registreering püsib seetõttu ajas ka kauem. Projekt oli ajendatud ka asjaolust, et saksakeelsed sõnad on tihti pikad ning võivad seetõttu tekitada ka segadust. Lisaks julgustati juba olemasolevaid domeeniomanikke registreerima sarnase nimega veebiaadresse. Kuigi tegemist tundub olevat suurepärase ideega, oli sellega seotud kampaania tulemused oodatust madalamad. Kuna .at mitmete registripidajate jaoks on domeenindus väike osa igapäevasest tegevusest, ei saanud see neilt olulist tähelepanu. Siiski äratas lahendus suuremat huvi domeenide dropcatcherites ning kokkuvõttes domeenide registreering siiski mõnevõrra suurenes.

Turunduskommunikatsioonis on olulisemaks muutumas ka erinevate ühiskonnaosade kaasatus, mille nimel näevad nii mõnedki kolleegid igapäevaselt vaeva. Näiteks jagas Norra register enda kogemusi sellest, kuidas enda visuaalides ja tekstides kasutatakse sooneutraalset lähenemist. Üheks näiteks on inimeste kujutamine joonistustena ning neutraalsetes riietustes. Lisaks pani Iirimaa kolleeg südamele, et domeeninduse näol on tegemist mõnevõrra tehnilise valdkonnaga, mistõttu tuleks rõhutada kommunikatsioonis lihtsatele ja selgetele sõnumitele. Nii on selgus kõikidel klientidel hoolimata nende taustast.

Hea meel on tõdeda, et saime võimaluse tutvustada laiemale sihtgrupile ka meie eeID isikutuvastusteenust. Kuna küberturvalisuse tingimused on paljude ettevõtete jaoks NIS2 direktiivi valguses muutumas peagi karmimaks, oli kuulajatel lahenduse vastu aktiivne huvi. Seega saame lugeda kohtumise õnnestunuks ning nagu ikka, tõime kaasa mitmeid mõtteid ning inspiratsiooni.


Kommentaarid

Email again:

Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi