Uudised
.ee ja domeenindusega seotud uudised
Mida teha, kui keegi on registreerinud sinu ettevõtte nimega domeeni?
.ee domeenide registreerimisel kehtib valdkonnas üldtuntud “kes ees, see mees” põhimõte. Teisalt on aadressi registreerimisel kohustus veenduda, et sellega ei rikuta kellegi teise õigusi. See võib kujutada riski näiteks teatud juhtudel, kui soovitud nimi on registreeritud kaubamärgina või kasutusel ettevõtte nimena. Eelkõige on risk just olukordades, kus domeeninimega seotud teenus tegutseb samas valdkonnas, milles on kaubamärk juba registreeritud. Teisalt ei tähenda kaubamärgi või ettevõtte nimega samanimelise domeeni registreerimine automaatselt kolmanda isiku õiguste rikkumist ning vaidluste puhul analüüsitakse igat juhtumit eraldiseisvalt.
Siiski võivad domeeni registreerimisel olla mõningaid riske ning paraku ei teosta kõik enne .ee registreerimist vajalikku kontrolli, teevad eksimuse hooletusest või registreerivad domeeni pahatahtlikel eesmärkidel. Seetõttu on EISi sõnum selge - enda õiguste kaitsmiseks on kõige tõhusam viis ettevõtte nimelise domeeni registreerimine koos ettevõtte asutamisega. Kui leiad end aga täbarast olukorrast, on mitmeid viise, mida rakendada.
Samm 1: tee kindlaks domeeni registreerija
Selle tegemiseks kasuta meie veebilehe internet.ee avalehel olevat domeeniotsingut. Juhul, kui domeeni omanik on juriidiline isik, leiad kuvatava info juures tema kontaktandmed ning saad domeeninime omanikuga ühendust võtta.
Keerulisemaks muutub olukord aga siis, kui registreerija on eraisik - sellisel juhul pole kontaktandmed avalikud, kuid registreerijaga kontakteerumiseks on siiski kaks võimalust. Esiteks saab domeeni omanikuga võtta ühendust läbi veebipõhise kontaktivormi domeeni infolehel või esitada EISile kontaktandmete avaldamise taotlus.
Kontaktandmete avaldamise taotlus peab olema allkirjastatud ning seda täiendavad õiguslikud põhjendused. Nendeks võivad olla näiteks domeeni registreerimise, pikendamise või veebimajutuse eest tasutud arved. Kontaktandmed edastatakse juhul, kui info taotlejal on selle osas õigustatud huvi. Kuigi iga kaasus on erinev, on ettevõttega või kaubamärgiga samanimelise domeeni kasutamine (nt kui tegutsetakse samas valdkonnas) kolmanda isiku poolt piisav põhjendus andmete jagamiseks.
Samm 2: kontakteeru domeeni registreerijaga
Kirjuta domeeni registreerijale ning selgita tekkinud olukorda. Võimalik, et registreerija ei kontrollinud, kas ta rikub oma tegevusega kellegi õigusi. Seega tasub proovida jõuda kokkuleppele sõbralikus domeeni üleandmiseks. Loe siit, kuidas käib samm-sammult .ee domeeni omanikuvahetus.
Kui aga kokkulepet pole võimalik saavutada, on saab pöörduda Domeenivaidluste Komisjoni poole.
Samm 3: pöördu Domeenivaidluste Komisjoni poole
Olukorras, kus sinu ettevõtte või kaubamärgi nimega domeen on registreeritud pahauskselt, ei pruugi sa jõuda kokkuleppeni domeeni üleandmise osas. Sellisel juhul on võimalik pöörduda EISi juurde moodustatud Domeenivaidluste Komisjoni poole, mis tegeleb konkreetselt domeeninimedega seotud vaidluste lahendamisega.
Komisjoni poole pöördumiseks tuleb koostada nõuetele vastav vaidlustusavaldus koos asitõenditega. Soovitame selle tegemisel kasutada õigusteaduste kompetentsiga spetsialisti. Domeenivaidluste Komisjonist saad täpsemalt lugeda siit.
Kui soovid pikemat ja põhjalikumat selgitust eraisikust domeeniomaniku kontaktandmete väljastamisest, saad lugeda meie juristi Heleni poolt tehtud ülevaatest. Kui sul on küsimusi .ee domeeni registreerimisega kolmanda isiku poolt, võta meiega ühendust info@internet.ee
Veel uudiseid, sündmusi ja blogipostitusi
Uudised
registripidaja
.ee on saanud uue registripidaja: Realtime Register
Eesti Interneti Sihtasutusel on hea meel teatada, et meie akrediteeritud registripidajate nimekiri on täienenud uue teenusepakkuja võrra. .ee registripidajana on meiega koostööd alustanud Hollandis tegutsev Realtime Register.
Uudised
Balti Domeenipäevad
AI ja GDPR: kuidas reguleerida kiiresti arenevat tehnoloogiat?
Balti Domeenipäevade üks mõtlemapanevamaid ettekandeid tegi amitsioonika sammu ning pani tehisintellekti ja GDPRi ühte ruumi, et näha, mis sealt välja tuleb. Teemat avast Telia Eesti andmeanalüütika juht Erki Pogoretski, kes alustas ettekannet ausa tõdemusega – lõplikke vastuseid täna ei ole. On küsimused, ajaline surve ja kiiresti muutuv reaalsus, mis ei jää ootama ühtegi regulatsiooni.
Uudised
Domeenioksjonid
Domeenide järelturu selle nädala hitid: silmapaistev nimi kümnete tuhandete eurode eest
Miks on ettevõtted valmis domeeninime eest maksma kümneid tuhandeid eurosid? Ikka selleks, et saada endale meeldejääv nimi, mis esindab internetis edukalt brändi või kaubamärki. Kui domeeni esialgne registreering jääb kümne euro juurde, siis domeenide järelturul selgub nende tõeline turuväärtus.
Kommentaarid